Undervisningselementer

maj 11, 2010

Søgestrategi, søgeprofil, kilder og evaluering det er bare nogle få af de begreber vi skal forholde os til som undervisere og studerende, når vi arbejder med litteratursøgning. Det kan være svært at få begrebsapparatet på plads, når det drejer sig om litteratursøgning, måske det sværeste i hele øvelsen.

I almindelighed tænker vi jo ikke i de begreber, når vi laver en spontan søgning i vores foretrukne søgemaskine, vi glæder os bare, når vi finder noget vi kan bruge.

Når vi underviser i informationssøgning vil vi gerne have noget af den samme automatik ført over på søgning i de databaser, som IHK spytter penge i. Vi har flyttet mange af vores indkøb fra trykte bøger til digitale, og vi vil se et afkast af vores investering, der nogenlunde modsvarer faldet af udlånte bøger.

Derfor arbejder vi netop nu på en ny undervisningsplan, hvor vi også reviderer indhold og fokus i de enkelte undervisningselementer.

Meningen er naturligvis at de studerende skal blive ellevilde og kaste sig over vores digitale tilbud. Som det er gået hidtil, tegner det til at blive en hård kamp.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: